יום שישי, 18 בפברואר 2011

להיות לך מגדלור

יום שני  7/2
התעוררות והתארגנות מהירה בביתם של סטיב ונטלי שכן לא רצינו לעקב את התארגנות הבוקר של המשפחה. נפרדנו לשלום בהוקרת תודה ויצאנו אל עבר האזור הכי דרומי של ניו זילנד, ה- Catlins. לפני היציאה הוחלט סוף סוף לטפל בגלגל המקרטע של מולי(הקרוואן) ואסף ועמיחי נסעו למוסך מקומי לאחר שהורידו אותנו בגני המלכה. הגן הוא פארק גדול עם מתקני שעשועים, בריכות ברווזים והמון שבילי טיול. היה קר והמתקנים היו רטובים אך מצאנו במה גדולה שעליה עומר ותמר עשו הצגה וגם קצת נרטבנו מהמתקנים. תיקון הגלגל היה מהיר ויצאנו אל Bluff, העיירה הכי דרומית באי הדרומי. עשינו סיבוב קצר למגדלור הקטן והמשכנו ל Waipapa Point, שם קיווינו למצוא אריות ים. צעדנו לכיוון החוף, ליד מגדלור מרשים ועל החוף ראינו אריה ים ענקי שוכב שרוע על החול. בהתחלה הוא לא זז, אחר כך עשה סיבוב ואחרי שקראנו לו קצת הוא גם נעמד ואפילו שאג עלינו והבהיל אותנו כהוגן.

ליד המגדלור

האריה השואג

משם נסענו ל Curio Bay וראינו שם מאובנים של גזעים ענקיים על החוף אותם אפשר לראות בזמן שפל. לא מראה מלהיב במיוחד. במרחק הליכה קצר שמענו שעם קצת מזל, ניתן לראות דולפינים והחלטנו לנסות את מזלינו. צעידה קצרה בתוך פארק קרוואנים הממוקם באזור הדולפינים והתישבנו על ספסל לסרוק את הים. תוך דקות ספורות איתרנו חבורה של 3-4 דולפינים השוחים בים. היה נחמד אך קצת רחוק מאיתנו.  שבנו חזרה לקרוואן ללימוד חשבון קצר ולארוחת ערב, שאחריה ירדנו שוב לחוף לצפיה על פינגווין צהוב עין הסוג הנדיר ביותר שחי רק בניו זילנד. היה מדהים לראות איך הם מדדים לאיטם וקופצים על הסלעים. אחד מהם האכיל פינגווין אחר מהמקור שלו הרגשנו כמו בסרט טבע. אפשר להתקרב עליהם עד למרחק של כ10 מטר ולראותם ממש בברור. כל התיירים שקטים ומקפידים על הכללים, רק לילדים שלנו דחוף לשחק דווקא עכשיו תופסת רעשנית...
רצינו לישון ליד מפלי McLean, אך שם היה שילוט מפורש האוסר לינה בשטח ולכן מצאנו מקום אחר לא רחוק מהכביש ונרדמנו מייד. הגשם שב להקיש על חלוננו.

עומר ופינגוין צהוב עין

זוג פינגוינים

זה ממש עשה פוזות לצלמים
יום שלישי 8/2
חזרנו אל המפלים, טיילנו שעה קלה בדרך למפלים היפים וחזרה. משום מה המים במפל היו בצבע חום והחלטנו שזה מפל בטעם קולה.

ליד מפל הקולה

משם נסענו ל Cathedral Cave, אליה ניתן להגיע רק בשעות השפל. המערה נמצאת בשטח פרטי ולכן הכניסה בתשלום. ירדנו אל החוף בשביל מיוער ארוך ובוצי מגשמי הלילה ואחרי הליכה קצרה על החוף הגענו למערה המרשימה. תקרת המערה גבוהה מאוד ואהבנו בעיקר את המראה מתוך המערה החוצה אל החוף. הילדים השתוללו קצת ורדפו אחרי הגלים (או ברחו מהם) וכמובן נרטבו וחזרנו עם רגליים ומכנסיים (או במקרה של תמר, כל הגוף) רטובות ובוציות אל המכונית.

משחקים בגלים

מערת הקתדרלה
היציאה מהמערה

הצל שלי ואני

החלטנו לסיים את היום מוקדם ולהגיע כבר אחר הצהרים לפארק הקרוואנים בו נישן. בדרך איילת והילדים זיהו חצר מוזרה בעיירה Owaka, בה עברנו ועצרנו בחריקת בלמים. ירדנו לבדוק וראינו שני בתים צמודים. בחצר של האחד אוסף מוזר ומקסים של מאות קומקומי תה. תמר נהנתה להרים מכסה, מכסה ולבדוק כמה מים נאספו בכל קומקום תה, והבנים שיחקו איתנו את המשחק I Spy או בגירסתו העברית "מי מוצא...?" על מאות הקומקומים, גדולים כקטנים. בבית השכן יש אוסף ענקי של בובות מכל הגדלים. הבעלים פשוט שמחים לחלוק את האוסף שלהם עם הציבור ורק מבקשים תרומה ממי שרוצה.

הפסקת תה

מאות בובות ועוד אחת
הגענו לפארק קרוואנים ב Pounawea, שהיה נראה נטוש ואכן היינו בו לבד רוב הזמן (מאוחר יותר הוכפלה כמות הקרוואנים בפארק היינו שניים). שיחקנו כדורגל וקלפים עד שהתעייפנו. עשינו עוד קצת שיעורים, אכלנו התקלחנו והורדנו מהר את הכביסה מהחבל כאשר הגשם שוב התחיל לרדת עם חשכה.

יום רביעי 9/2
המשכנו את דרכנו באזור המקסים של ה Catlins. הכבישים המפותלים עוברים בין שדות ירוקים עם כבשים, יערות ומהצד, מדי פעם, מגיח הים. עצרנו לביקור קצר במנהרת רכבת שנחפרה לפני כמאה ועשרים שנה והדגמנו שם את ההבדל בין מהירות הקול למהירות האור.

במנהרה הנטושה
משם נסענו ל Nugget Point, שם ניתן לראות כלבי ואריות ים. ברוח מקפיאה התחלנו ללכת על שלוחה ארוכה כשמשני הצדדים מצוקים היורדים עד לים. הגענו לקצה השלוחה ומתחת למגדלור היתה תצפית יפה על כמה סלעים ענקיים הבולטים מהים ועליהם הצלחנו לזהות ממש מרחוק כמה כלבי ים. חזרנו למכונית כששוב הגשם מתגבר ונסענו לכיוון Dunedin, העיר השניה בגודלה באי הדרומי. חשבנו להמשיך ישירות לחצי האי Otago הסמוך ולישון בחוץ, אך בשל העייפות המצטברת התמקמנו ללינה בפארק קרוואנים בפרברי העיר.