יום חמישי, 24 במרץ 2011

אורה ושמחה וששון ויקר


יום חמישי 17/3
לאחר מספר עצירות בדרך גשומה מאוד הגענו בשבע בבוקר לפאתי צ'אנג מאי. האוטובוס עצר והתבקשנו לרדת, להעביר תיקים לוואן אחד ולעלות לנסוע בוואן אחר. הוואנים הגיעו עד למלון של חברת ההסעות, כדי לשכנע את כולם להשתכן בו. אנחנו שידענו לאיזה גסט האוס אנחנו רוצים להגיע, העמסנו תיקים והלכנו לרחוב ראשי למצוא מונית. הגשם שלא פסק לרגע המשיך לטפטף עלינו עד שמצאנו מונית מקומית, מעין טרנזיט אדום פתוח עם יריעת ברזנט מעליו. התמקמנו בגסט האוס הנחמד שנמצא ממש מאחורי שוק הלילה מרחק 15 דקות הליכה מבית חב"ד.

את שארית היום העברנו במנוחה בחדר ורק בערב יצאנו לבית חב"ד לארוחת ערב משביעה מאוד. פגשנו את הרב והרבנית שזכרו אותנו משנה שעברה ותמר ועומר הובלו ישר לאזור המשחקים של מנדי, הבן שלהם. טעמנו אזני המן, פגשנו אנשים והעברנו ערב נעים.

יום שישי 18/3
אנחנו קצת מרגישים שאין לנו יותר מדי לעשות בתאילנד, לפחות באזורים המתויירים, לאור העובדה ששנה שעברה טיילנו באותם מקומות באופן מקיף. נוצר לנו חור בלוח הזמנים עד הטיסה לנפאל כי החלטנו לא לנסוע ללאוס (אומרים שבעונה זו שורפים שם  שטחי יערות כדי להכשיר שטחים לחקלאות והכל מלא עשן), אז אנחנו מחפשים מקומות חדשים לבקר בהם. החלטנו ללכת לעיר העתיקה של צ'אנג מאי, בה לא ביקרנו שנה שעברה.

צעדנו ברגל ברחובות מוכרים והגענו עד לתעלת המים והחומה הישנה המקיפה את החלק העתיק. הילדים רדפו אחרי יונים והאכילו אותם, ראינו את כלא הנשים, נבהלנו כהוגן מכלבים שנבחו עלינו בכניסה לאחד המקדשים, אבל חוץ מזה לא מצאנו משהו מעניין. בצהריים מצאנו מסעדה צמחונית מעולה וזולה, אכלנו וחזרנו לגסט האוס לנוח ולהתכונן לשבת.

מפריחת יונים

בשער העיר


הרעשן הגדול בעולם?

מעט לפני כניסת שבת צעדנו לבית חב"ד. הדלקת נרות, תפילה ברוב עם וסעודת שבת, הפעם עם אוכל בשפע. בגלל שנחנו בצהריים החלטנו להשאר לעונג שבת. קבוצה קטנה יחסית סביב שולחן עם הצגת הסובבים וסיפורי השגחה פרטית לאורך הטיולים. צחקנו עד שהבטן נקרעה ונהנינו לשמוע סיפורי מסעות של אחרים. אחד מהנוכחים, בחור מצחיק בשם אפי, חזר באותו היום מלאוס והלהיב אותנו שוב לטייל בה. התחלנו לחשוב שוב על האופציה של ביקור בלאוס במקום לחפש את עצמינו בתאילנד. בחצות הלילה, חזרנו לחדר ונרדמנו מיד.

יום שבת 19/3
מזל שבחב"ד מתחילים להתפלל בעשר בבקר, כך הספיקו הבנים להגיע בזמן לתפילה. עומר ואני נשארנו לשחק עוד קצת בחדר והגענו בדיוק בזמן לקריאת "זכור". לאחר התפילה סעודת שבת ולאחריה נשארנו כמה זוגות לפטפט מעט עד שהחלטנו שכדאי להספיק לנוח מעט בחדר לפני תחילת חגיגות הפורים.

לאחר מנוחה קצרה מידי, חזרנו לבית חב"ד לסעודה שלישית, תפילה והבדלה. אני וגלעד חזרנו לגסט האוס להביא את התחפושות של כולם ובאותו זמן עמיחי ושאר הילדים ניפחו בלונים וקישטו את בית חב"ד. הלבשנו את הילדים בתחפושות שאורגנו בזמן הקצר לשהותנו בתאילנד: אסף ואני חבשנו כובע תאילנדי שבטי, גלעד לאסיר, עומר לפיראט ותמר הגשימה את חלומה והייתה "המלכה תמר".

הפיראט

המלכה

האסיר

הילד שהחליט שבגילו מספיק לשים כובע

קריאת מגילה עם קהל רב ולאחריה מוזיקה, אוכל בשפע, שתייה חריפה וריקודים עדלאידע. אסף נהנה להצטרף לריקודי המבוגרים, עומר מצא בנים שנהנו להרים אותו גבוה ולעשות לו סלטות, גלעד רקד ואכל ושיחק עם ילדים אחרים שהגיעו ותמר, כמו תמיד, מצאה לה "חברות" שנהנו לרקוד איתה ולהעבירה מיד ליד. בחצות, הרגשנו שאנחנו עייפים והילדים כבר קצת משוגעים...היה זה ערב שמח ומיוחד לנו ולילדים.



תמר רוקדת עם מנדי, בן הרב

הרב קורא את המגילה


יום ראשון 20/3
עמיחי השכים קום לתפילה וקריאת מגילה, רק שאח"כ התברר לו שהתפילה הוזזה בשעה ולבסוף היה מניין רק שעתיים אחרי...  

שמענו שיש שוק יום א' יפה ברובע העתיק של העיר והחלטנו לצעוד שוב לאותו כיוון בו טיילנו ביום שישי. לאחר חיפושים רבים ומציאת מספר קטנצ'יק של דוכנים, התברר שהשוק מתחיל רק לפנות ערב ונמשך לתוך הלילה... שוב אכלנו ארוחת צהריים במסעדה הצמחונית רק שהפעם המוכר הודיע לנו שכל מנה עולה 5 באט יותר,"בדיוק היום העלינו את המחיר". בגלל שהמחיר עדיין היה כ"כ זול, לא התרעמנו ואכלנו יותר מידי. לאור בקשת הילדים, עצרנו בדרך חזור ל Foot massage משפחתי. כל אחד מהילדים התפנק ברבע שעה של מסז', הילדים צחקו מהדגדוגים ונהנו מאוד והמסז'יסטים נהנו לא פחות...

אסף מתפנק

תמר ומעריצה

בשעה ארבע התייצבנו שוב בבית חב"ד לקריאת מגילה וסעודת פורים. משלוח מנות הענקנו למטייל צעיר שאסף בחר לצורך קיום המצווה. הילדים קיבלו משלוחי מנות מהרבנית ושמחו מאוד. בסעודה היו שוב אנשים רבים ודברי תורה יפים מפי הרב. בסוף אחד מדברי התורה, בעוד הקהל יושב בשקט ומאזין, תמר צווחה פתאום א-מ-א ורצה אלינו בוכיה. יצאתי איתה החוצה ולאחר שנרגעה היא הצליחה לספר שהיא ראתה איש אחד עם מסכה מפחידה...

גלעד לא באמת עצוב - זה התחפושת

כיוון שהחלטנו בכל זאת לנסוע ביום שני ללאוס, נראה כי לא נחזור לצ'אנג מאי שוב ועל כן בסיום הסעודה, נפרדנו מהרב והרבנית והודינו להם על פורים נהדר.
לאחר מקלחות, נשארו הילדים בחדר בפיקודו של אסף ובליווי סלולרי שלנו, ואנו יצאנו לבקר סוף סוף בשוק יום א' ברובע העתיק. השוק כמו שסיפרו לנו, היה ענק ולא הגענו לסופו. הוא מתחיל ברחבת השער ונמשך לאורך הרחוב הראשי עם פניות לרחובות משנה. לא הצלחנו לטייל בכולו אך הוא היה נעים ומגוון ומלא במקומיים ופחות בתיירים. אפילו הצלחנו לקנות מעט, לשם שינוי.

כאשר חזרנו לחדר היינו כה עייפים שהחלטנו את האריזות לעשות בבקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה