יום חמישי, 3 במרץ 2011

יום ועוד יום

יום רביעי 23/2
כאשר התעוררנו בבוקר הגדולים כבר ישבו מול הטלוויזיה וצפו בדיווחי הבקר על מצב העיר כרייסטצ'רץ'. עמיחי יצא לחפש חלב, ודלק וחזר אחרי שעה וחצי עם דלק וחלב אך אחרי המתנה מייגעת בתורים. כולם מצטיידים במצרכים, כי חוששים שיהיה מחסור בימים הקרובים. התור לכניסה לסופר נמשך על פני רחוב שלם, וכל פעם מכניסים מעט אנשים כדי להמנע מבלגאן בפנים. עקב החששות של כולם, הייתה בהלה  גם למחסור בדלק. כולם עמדו בתורים בצייתנות וחיכו.

את הבוקר העברנו בבילוי ביתי. הילדים ראו סרט, שיחקו במשחקים שג'וייס המארחת הוציאה בשבילנו. כל הזמן אנחנו מתאמצים להתנהג יפה, לא להרעיש, לא לבלגן, לא ללכלך את ביתם היפה ומצופה השטיח מקיר לקיר- כך שזה מעט מעייף. לאור הדיווחים על מחסור באספקת מים ובעיות ביוב בכרייסטצ'רץ' ביקשתי מג'וייס לעשות כביסה שכן אצלם אין בעיית מים ומי יודע איפה נהיה בעוד יומיים, ג'וייס הסכימה כמובן. בנוסף, סיכמנו עם המארחים שנישאר ללילה נוסף.

אחרי ארוחת הצהריים יצאנו עם הילדים לכיוון הספריה בעיר, לעשות שיעורים וגם לתת למארחים מעט זמן לנוח מאיתנו... הספריה גדולה ונעימה, עם אינטרנט בחינם ומשחקים לילדים ואפילו מגדל של טירה. כאשר נסגרה הספריה בחמש, חזרנו אל מארחינו.
הלילה עבר בשלום. הרגשנו מעט רעידות חלשות אך לא יותר מכך.

תמר מתחבאת בטירה בתוך הספריה

יום חמישי 24/2
נפרדנו לשלום מביל וג'ויס, שגם הצטלמו איתנו למזכרת ואפילו אמרו שהילדים התנהגו למופת (כמעט והאמנו). חשבנו איך להעביר את היום. ברור שנסיעה לכרייסטצ'רץ' לא עומדת על הפרק ולכן נסענו לבריכה המקומית. הבריכה, חדשה לגמרי, כללה מספר בריכות מחוממות לילדים, ג'קוזי גדול ובריכת מסלולים. הצו'פר לילדים היה "Lazy river", מסלול קצר של זרימת מים חזקה, בו אפשר לצוף על מזרונים. בילינו במקום כמה שעות. אסף וגלעד הכירו שתי בנות בגילם ושיחקו איתן תופסת ועומר הדהים אותנו כששחה עשר בריכות שלמות!

נפרדים מביל וג'ויס האדיבים

כשמיצינו, עצרנו בגן שעשועים לארוחת צהרים. הגן היה מלא בהורים וילדים, המחפשים תעסוקה עקב ההשבתה שנפלה עליהם - כל מוסדות החינוך היו סגורים, כמו גם לא מעט ממקומות העבודה. משם המשכנו לביקור חוזר בספריה, שם הגדולים המשיכו לעבוד בחוברות החשבון והקטנים נהנו לשחק.

אחרי עצירה קצרה לקניות חנינו בפארק קטן מחוץ לעיירה, שם הכנו ארוחת ערב ומצאנו מקום שקט ללינה.

יום שישי 25/2
התקפלנו ויצאנו לכיוון כרייסטצ'רץ'. החלטנו למצוא פארק קרוואנים מחוץ לעיר עצמה, כיוון שבעיר יש בעיות של אספקת חשמל ומים. הגענו לפארק נחמד לא רחוק משדה התעופה, אך מכיוון שהתפוסה היתה מלאה, קיבלנו מקום מאולתר ליד המשרד.

לאחר שהתמקמנו, התחלנו לנקות את המכונית והקרוואן לקראת מכירתם הממשמשת ובאה. זרקנו את כל דפי המידע שהצטברו לנו, מיינו את כל הצעצועים, מה ממשיך איתנו ומה נתרום למקומיים, שטפנו אותם מבחוץ ואפילו שאבנו אבק.
במקור, חשבנו שנבלה השבת בבית חבד ולא נצטרך לבשל לשבת, אך כיוון שלא נשאר בית חבד, המשכנו את המסורת מהשבועות האחרונים והכנו אוכל לשבת וחמין שווה.

יום שבת 26/2
שבת שקטה בפאתי כרייסטצ'רץ'. כרגיל - הרבה מנוחה ומשחקי קלפים.