יום חמישי, 17 במרץ 2011

שבת אחים גם יחד

יום שישי 11/3
הונג קונג. התעוררנו עמיחי ואני בחמש וחצי בבקר לאירגונים אחרונים. הערנו את הבנים בשש, וב 06:20, כבר היינו למטה במונית לאחר פרידה נוספת מליאור ואליסה. נסיעה קצרה לשדה התעופה ובאיחור קל המראנו לכיוון בנגקוק. הפעם לא היה סרטים לבחירה במטוס, כמו שכבר התרגלנו, מזל שהטיסה ארכה רק שעתיים וחצי.

נחתנו שוב בחום של בנגקוק וכהרגלנו עלינו לקומת ההמראות, כדי לתפוס מונית מוזלת. שלא כהרגלנו, נעצרנו אחרי כחצי שעת נסיעה בפקק שפשוט לא זז. הנהג ניסה למצוא דרכים חלופיות, אך העיר היתה פקוקה לחלוטין. הסתבר שיש הפגנה בעיר שגרמה לכל הבלאגן. אחרי כמעט שעתיים של נסיעה (במקום ארבעים דקות), הגענו לקאו-סאן והסתערנו על המסעדה בבית חב"ד. בסיום הארוחה הטעימה, העברנו את התיקים למלון צמוד לבית חב"ד והתארגנו לשבת.

צמה לשבת באדיבות תאילנדית מהמלון
עוגה לשבת בחסות אנדריאה וחזרנו לבית חב"ד להדלקת נרות ולאחריה, קבלת שבת בציבור - אחרי שלושה חודשים בהם התפללנו לבדנו. בהמשך, קידוש וסעודת שבת טעימה (למרות המנות המיניאטוריות) ומשמחת. כרגיל, פוגשים אנשים מעניינים בבית חב"ד. הפעם פגשנו שתי אחיות שטיילו ביחד בניו זילנד (אפילו ראו אותנו שם מרחוק) ועכשיו מטיילות קצת בתאילנד.

יום שבת 12/3
לאחר תפילת שחרית, סעודת שבת באותה מתכונת כמו אתמול, רק עם פחות קהל. תמר התחברה עם כמה מהמטיילות, שיחקה איתן וקראה להן "חברות שלי". איילת נשארה לשיעור נשים עם הרבנית ואנחנו חזרנו למלון למנוחה (תמר ואני) משחקים וספרים (הבנים) ואחר כך משחק קלפים משותף. אחר הצהרים, תמר דרשה לחזור לחברות שלה וחזרנו לבית חב"ד לשיעור, סעודה שלישית והבדלה.
במוצאי שבת, השארנו את הילדים בחדר עם טלפון ויצאנו קצת לרחובות הקאו-סאן. טיילנו מעט, קנינו שייקים והתפנקנו עם פוט מסאז' זוגי. עכשיו הרגשנו באמת בתאילנד!!

יום ראשון 13/3
יצאנו מהמלון עם התיקים לבית חב"ד ועצרנו מונית לשוק יום א' הענקי של בנגקוק. השוק מפחיד בגודלו ונהננו ללכת בו לאיבוד. כשראינו שהילדים מתחילים למצות, הקצבנו לכל אחד מהם 100 באט לקניות בשוק. הם רצו בין הדוכנים וחיפשו מה לקנות. בשוק יש פשוט הכל - בגדים, כלי בית, נעלים, תיקים אוכל ואפילו חיות בית. בקושי הצלחנו לנתק את גלעד מגורי הכלבים החמודים שהוצעו למכירה. כל אחד מהילדים קנה מספר מזכרות, משחקים. עומר ותמר התחילו להפריח בועות סבון ברחבי השוק אך בשלב כלשהוא נשברנו כולנו מהחום הכבד ולמרות שראינו רק חלק קטן מהשוק, חזרנו במונית אל בית חב"ד.

הכנת איזשהוא שייק תוך כדי פעלולים

בין סמטאות השוק

התאוששנו קצת, אכלנו ארוחת אחר צהריים טעימה ויצאנו לכיוון קנצ'נבורי, מערבית מבנקוק. לקחנו מונית לתחנת האוטובוסים הדרומית ויצאתי לחפש כרטיסים לאוטובוס. מסתבר שבבניין התחנה, בקומה השלישית, יש עשרות דוכנים למכירת כרטיסי אוטובוס, לפי יעדים. עברתי בין הדוכנים עד שהגעתי לדוכן המתאים, אך הוא היה ריק ועליו שלט שהאוטובוס האחרון יצא כבר. לפי המידע שהיה לנו, אמורים להיות אוטובוסים עד מאוחר בלילה ולכן המשכתי לחפש. כשכמעט התייאשתי מצאתי עוד דוכן שמוכר כרטיסים לאוטובוס לקנצ'נבורי. אספתי את כולם במהירות ועלינו על האוטובוס של 18:00. אחרי שעתיים בדיוק הגענו לתחנת האוטובוס בקנצ'נבורי ולקחנו טנדר-מונית לאזור התיירים. המקום הראשון לא מצא חן בעינינו והמשכנו לעוד גסט האוס (VN) עם חדרים צפים על הנהר, בו גם נשארנו לישון.