יום שבת, 5 במרץ 2011

נפרדנו כך

יום ראשון - יום שבת, 5/3 - 27/2
במקור רצינו להקדיש את השבוע למכירת הרכב והקרוואן ובשאר הזמן לטייל בכרייסטצ'רץ'. בעקבות רעידת האדמה, כל מרכז העיר סגור וגם האטרציות בשאר העיר עדיין סגורות עקב המצב. אז הלכנו לסרט חמוד (Tangled של דיסני), שיחקנו במיני גולף, וראינו לא מעט טלוויזיה. ביום שלישי קיימנו הבטחה ישנה לילדים וערכנו את "מבחן הצ'יפס" - תחרות בה כל אחד מהבנים צריך לגמור שקית צ'יפס (ענקית, של 150 גרם) בפחות מחמש דקות. התוצאות היו מאכזבות ונעו בין שמונה לעשר דקות. בסוף לכולנו היתה בחילה וגרון שורף מהמלח.

טוחנים צ'יפס

ביום רביעי נסענו לחצי האי Banks, כשעה וחצי נסיעה מהעיר חלק מהדרך היה בעל נוף מדברי, מאוד שונה מהנוף הניו זילנדי אליו התרגלנו. בעיקר הסתובבנו בעיירה Akaroa, התלהבנו מה Giant House ופסלי הפסיפס המרהיבים בחצרו ומהדרכים הנופיות המתפתלות ברחבי חצי האי. מסלול שתכננו לעשות בדרך, לא יצא אל הפועל.

צייר מקומי ודוגמן חוץ

בגן הפסלים של ה Giant House

המלך, המלכה, הנסיכים והנסיכה

מראה מראה שעל הקיר

מפרץ Akaroa

ביום חמישי ביקרנו בגן חיות Orana Wildlife, שהיה נראה קצת מוזנח ונהננו בעיקר מהאכלת החיות (האכלנו גי'רפות) ומקופי הגיבון שעשו קולות מצחיקים.

נמר בקפיצה

אנשים מאכילים את האריות מתוך כלוב

גם הג'ירפות (כמונו) כבר מזמן לא אכלו בשר

בגזרת הרכב והקרוואן השבוע התחיל ברגל שמאל, כשביקרתי בשוק המכוניות של כרייסטצ'רץ' ועקב רעידת האדמה השוק היה שומם. היו רק חמש מכוניות למכירה ובערך שמונה מתעניינים. לשם השוואה, כשקניתי את הרכב בשוק המכוניות של אוקלנד, היו שם מאות מכוניות. הכנו את עצמינו להפסד רציני, כשנמכור את הרכב והקרוואן לסוחרים. בהמשך אותו יום הגיעה משפחה לראות את הקרוואן ולמחרת עוד בן אדם, איתו גם סגרנו על מחיר נמוך משתכננו, אבל מחיר טוב, בהתחשב במצב. ביום שלישי עברנו לפארק קרוואנים חדש, שם השתכנו ביחידת דיור קטנה, נפרדנו בחיבוקים ממולי ונסעתי למסור אותו לקונה.

שלום, חבר

ביום רביעי יצאנו לטייל עם המכונית ותכננו לקחת אותו לסוחרי רכב למחרת. כשהגענו לעיירה הקטנה Akaroa בחצי האי Banks, החנינו אותו על הכביש הראשי והלכנו לטייל ברגל. תוך שעה קיבלתי שלושה טלפונים מתושבי העיירה שראו את מודעת המכירה על הרכב. ניפגשתי עם אחד מהם, שעשה גם נסיעת מבחן ולמחרת בבוקר סגרנו בטלפון על מחיר וביום שישי בצהרים נסעתי שוב לעיירה הקטנה כדי למסור לו את הרכב. את הדרך חזרה עשיתי באוטובוס עד למרכז העיר ואז בריצה לפארק הקרוואנים, בו שהינו בשבת.

לאחר שבוע עם מזג אוויר מצוין, בשבת הגשם חזר והתמקדנו במשחקי קלפים. כשאכלנו סעודה שלישית הרגשנו עוד אחת מרעידות המשנה המורגשות מדי פעם מאז רעידת האדמה. מאוחר יותר גילינו שהרעידה היתה 4.8 בסולם ריכטר (רעידת האדמה הגדולה היתה 6.3).
במוצאי שבת ערכנו מיון ציוד רציני ונפרדנו מכל דבר שאין לנו צורך בו, או שאין מקום בשבילו בתיקים. סיימנו לארוז לקראת הטיסה מחר לפנות בוקר והלכנו לישון עם פרפרים לקראת ההמשך.