יום שני, 14 במרץ 2011

מגדלים על מגדלים

יום ראשון 6/3
אחרי כמעט שלושה חדשים בארץ המדהימה הזאת אנחנו עוזבים היום את ניו זילנד. סיימנו לארוז לפנות בוקר ויצאנו ברבע לחמש במונית אל שדה התעופה של כרייסטצ'רצ'. בחמש וחצי היינו כבר אחרי הצ'ק אין והביטחון ונשארה לנו שעה להעביר.

הטיסה לאוקלנד, באי הצפוני, עברה מהר ולצערינו לא ראינו את הנופים מהאויר בגלל עודף עננים.
אחרי הנחיתה באוקלנד ואיסוף התיקים, צעדנו כמה דקות אל הטרמינל של הטיסות הבינלאומיות והתמקמנו על ספסלים להמתנה ארוכה עד לטיסה שלנו בצהריים. חיברנו את המחשב הנייד לחשמל והילדים שיחקו באינטרנט וראו סרטים. הצטיידנו מראש גם בסנדוויצ'ים וחטיפים. הזמן עבר יותר מהר ממה שחשבנו ובשתים וחצי המטוס המריא לכיוון הונג קונג. שמחנו לטוס שוב עם חברת התעופה קתאי, שם לכל נוסע יש מסך טלוויזיה עם סרטים חדשים המוקרנים בבתי הקולנוע. צ'ופר נוסף שהיה לנו במהלך הטיסה הוא הארוחה הבשרית הראשונה שלנו מזה שלושה חודשים. הטיסה היתה מטלטלת קצת יותר מדי ולמזלנו אף אחד לא הושפע קשה מדי. הילדים ישנו קצת בדרך (חוץ מגלעד) ואנחנו התמקדנו בעיקר בסרטים.

מעבירים זמן בשדה התעופה באוקלנד

ביציאה משדה התעופה חיכה לנו נהג הוואן שהזמינו לנו ליאור ואנדריאה, חברים שאצלם נתארח במהלך השבוע. כבר תוך כדי הנסיעה הלילית ברחובות הונג קונג נדהמנו מגובה הבניינים. העיר בנוייה כולה ממגדלים ענקיים - גם משרדים וגם למגורים. הגענו למגדל של ליאור ואנדריאה (יחסית נמוך, רק 36 קומות) עלינו לקומה ה 26 והתקבלנו בשמחה. איזה כיף להגיע לבית של חברים יקרים, ובכלל להסניף קצת בית לריאות.. אחרי החלפת חוויות קצרה וקבלת המלצות לטיולים לשבוע הקרוב, פרשנו לישון - שפוכים מיום הטיסות שעבר עלינו.

יום שני 7/3
כשתמר התעוררה היא שמחה סוף סוף לפגוש את אליסה, הבת של ליאור ואנדריאה ואחרי זמן קצר של ביישנות הן התחילו לשחק ביחד. ישבנו לאכול קורנפלקס עם משפחת דגן וקיבלנו הוראות מפורטות איך להגיע ממקום למקום. מאוחר יותר, יצאנו בעקבות ההמלצות מאנדריאה אל האי לנטאו, עליו ממוקמים בין השאר, שדה התעופה, דיסנילנד והבודהה הגדול אליו נסענו. הונג קונג מורכבת מחצי אי  ועוד מספר איים המחוברים ביניהם בגשרים, מנהרות ומעבורות. הבית בו התארחנו היה באי המרכזי, הנקרא פשוט הונג קונג.

ירדנו מהקומה ה 26 ותפסנו מונית אל מרכז העסקים של הונג קונג - IFC. לא שנהיינו אנשי עסקים, פשוט תחנת הרכבת התחתית הקרובה נמצאת שם. עלינו על הקו הכתום של הרכבת התחתית המהירה וירדנו בתחנת Tung Chung, שם עברנו לרכבל ארוך. הרכבל עובר, בין השאר, מעל הים וחוצה כמה רכסי הרים על האי ובסופו מגיע אל ההר עליו שוכן הבודהה הגדול.

ברכבל מעל הים

הסתובבנו קצת בכפר התיירותי וטיפסנו מאתיים ומשהו מדרגות אל הבודהה הענק הצופה על כל הסביבה. תמר שטיפסה את כל המדרגות בעצמה, קיבלה הרבה קריאות עידוד מהסינים ואפילו תפוח, מתנה. אכלנו ארוחת צהרים טעימה במסעדה צמחונית של המנזר הבודהיסטי ועלינו על אוטובוס לכפר הדייגים Tai O.

למרגלות הבודהה הגדול

ראינו סירות שיוצאות לשיט קצר מסביב לכפר, בו אמורים גם לראות דולפינים ורודים החיים בסביבה. המחיר היה נמוך למדי ויצאנו לשיט, למרות שפקפקנו שנראה דולפינים. עשינו שיט קצר בין בתי הכלונסאות שבכפר , בהם גרים האנשים ממש מעל המים ויצאנו קצת לכיוון הים הפתוח, שם אמורים להימצא הדולפינים הורודים. אחרי סיבוב קצר הבנו שאכן לא נראה קצה סנפיר של דולפין. כאשר ירדנו מהסירה שאלנו את המשיט איפה הדולפינים, אז הוא הסביר לנו שעכשיו יש שפל אז אי אפשר לראות אותם...  אחרי השיט סיירנו קצת בשוק שבכפר בו מכרו בעיקר דגים מיובשים מכל הסוגים.
יצאנו לדרך חזרה אל האי הונג קונג באוטובוס ואחר ברכבת התחתית ולבסוף מונית עד לבית.
ארוחת הערב שחיכתה לנו בבית שימחה את הלב והבטן.

בתי הכלונסאות בכפר הדייגים
דגים וכל מיני יצורים מיובשים

יום שלישי 8/3
לשם שינוי, יצאנו ברגל מהבית לכיוון התחנה התחתונה של ה Peak Tram - קרון המטפס עד ל Victoria Peak, הפסגה המשקיפה על הונג קונג. מלווים בליאור צעדנו ברחובות, כשהראשים מופנים בעיקר למעלה וסופרים את הקומות במגדלים השונים. ראינו את ה-JCC מרכז הקהילה היהודית, ועברנו בדרך בגנים הבוטניים והזאולוגים של הונג קונג - פארק ממש באמצע העיר, עם אוסף של ציפורים מדהימות וסוגים שונים של קופים - החל מ Gibons ואפילו 3 אורנג אוטאנג ענקיים, ששמחו לעשות לנו הופעות מרהיבות לקול צהלות הילדים.

בגנים הבוטניים, כשברקע מגדלי העיר

עלינו על ה Peak Tram לנסיעה קצרה המטפסת בשיפוע לא הגיוני והגענו ישר לקניון הנמצא על הפסגה. בכלל, כמות הקניונים בעיר הזו היא מדהימה וברובם, רוב החנויות הם "עממיות", כמו Gucci, Ralph Lauren, Rolex וכאלה. בקניון הזה התלהבנו מחנות של גאדג'טים, בה מכרו מכונית על שלט הנוסעת על קירות, גלובוס המרחף באוויר ומשקפיים המקרינים סרטים למי שלובש אותם. תמר ועומר התלהבו ממשחק של מקקים אלקטרונים הנוסעים ומתנגשים בקירות.
יצאנו החוצה לתצפית, מעורפלת משהו, על המגדלים והים ושיחקנו קצת בגן שעשועים קטן. עצרנו מונית ונסענו לקצה השני של האי ל  Stanley market, שם הסתובבנו בשוק המיועד לתיירים בעיקר. לא התלהבנו מהשוק - ראינו כבר יפים וזולים ממנו וחזרנו באוטובוס למרכז העיר ומשם במונית במעלה ההר, עד לבית.

ליד קרונית הטראם
בובה של ג'יימס בונד בכניסה למוזיאון השעווה (עליו ויתרנו)
התצפית מה Peak

תמר ואליסה עשו שוב אמבטיה משותפת עם הרבה משחקים ומים, אחרי ארוחת ספגטי בולונז, לה ציפו הילדים מהבוקר..
בערב יצאנו, איילת, תמר ואני, אל חצי האי Kowloon. נסענו במעבורת והגענו בדיוק בזמן למופע האורות המוצג על מגדלי הונג קונג. המופע עצמו היה נחמד, מגדלים רבים בעיר מוארים בהתאם למוזיקה המושמעת. אחרי המופע הסתובבנו, עם עוד המוני אנשים, ברחובות העמוסים והגענו עד לשוק הלילה. נמכרים שם שמונצעס רבים החוזרים על עצמם, אך הפעם לפחות חזרנו עם משהו קטן ביד.

שתי הנסיכות
המגדלים מוארים

יום רביעי 9/3
הרגשנו עייפים מההסתובבות הרצופה בעיר והתחלנו בחצי יום של מנוחה - ארוחת בוקר טעימה, קריאת ספרים ומשחקי מחשב. בצהרים יצאנו שוב במעבורת לכיוון Kowloon והלכנו למוזיאון החלל. המוזיאון מיושן יחסית, עם הרבה מדי טקסטים לקרוא ופחות מדי התנסויות. איילת, גלעד ואסף הלכו לסרט IMAX שהיה, גם הוא, נחמד אך לא מעניין במיוחד. יצאנו והמשכנו להסתובב בעיר. בדרך שיחקנו בלחפש אותיות סיניות. כל אחד קיבל אות, והיה צריך למצוא אותה איפשהוא ברחוב. שעות של הנאה... הגענו ל Kowloon Park, פינה נחמדה באמצע העיר הסואנת. ויתרנו על מתחמי הציפורים ורק רצנו במבוך הקטן ומסביב למזרקות. לקראת הערב חזרנו לבית במעבורת ובמונית.

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות
תמר רצה מסביב למזרקה

יום חמישי 10/3
סוף סוף הגיע היום לו הילדים ציפו במיוחד. יצאנו ל Ocean Park, פארק הכולל מתקני לונה פארק ואקווריומים שונים. התלבטנו בין ביקור באושן פארק לביקור בדיסני והחלטנו על האושן שאולי אין בו מוטיב דיסני אך המתקנים בו אתגריים יותר. נסיעה במונית הובילה אותנו לתחנת האוטובוס שם קנינו כרטיסים משולבים לנסיעה וכניסה לפארק. נסיעה באוטובוס קומותיים והגענו לפארק קצת לפני זמן הכניסה. בשעה 10 נכנסנו פנימה וע"פ התכנון המוקדם שעשינו, הלכנו ישר לרכבל. הפארק ענק ומחולק לשני מתחמים. במתחם התחתון ליד הכניסה, מתקנים לצעירים יותר, אקוואריום ודובי פנדה. במתחם הגבוה, אליו מוביל רכבל ארוך מעל רכסי הרים הצמודים לים, בנויים המתקנים הרציניים יותר וכן הופעות של כלבי ים ודולפינים. תיכננו את הזמן כך שנצליח לבקר גם במתקנים וגם בהופעות. רוב המתקנים בחלק זה של הפארק אינם מתאימים לתמר ועומר. עומר היה מאוכזב שאסור לו ברכבות ההרים אבל מצאנו לו מתקן שווה, גזע עץ השט בנהר ובסופו נופל במפל ענקי ומשפריץ המון מים. כולנו נהננו ממנו, אפילו תמר הייתה אמיצה ונסעה בו שלוש פעמים.

רכבת הרים עם שלושה לופים
גלעד מעופף
אחרי הגלישה במפל

מופע הדולפינים היה נחמד מאוד ונהננו מכל שאגות הסינים לכל קפיצה של הדולפינים לגובה, מעל המים. עד שעות הצהריים היינו בחלק העליון של הפארק ואחרי ארוחת צהריים של סנדוויצ'ים עם חומוס!, הלכנו לכיוון הרכבל. ראינו תערוכה מדהימה של מדוזות וירדנו ברכבל. כעת, הגיע זמן השעשועים לקטנים. עברנו בין המתקנים, עצרנו לראות את דובי הפנדה הישנוניים וראינו מופע אקרובטיקה נהדר ומופע ציפורים נחמד. נדהמנו מהעייפות שנפלה עלינו ובסביבות שש נפרדנו לשלום מהפארק.

הארקובטים קופצים באוויר

ומקפיצים את עומר

את הערב האחרון שלנו בבית משפחת דגן, בילינו בשלווה ,באירגון תיקים לקראת הנסיעה מחר ובפרידה מהדגנים. אנדריאה הגדילה לעשות וציידה אותנו בעוגה לשבת ממעשה ידיה!!
הפרידה מהחברים ומהרגשת הבית שלא הייתה לנו בחודשים האחרונים, קשה מעט ועוד אחרי הפינוקים להם זכינו!! שוב צריך לעלות על תיקים, ולחפש את המחר...