יום רביעי, 23 במרץ 2011

גשר בין גדותיים ירוקות

יום שני 14/3
התעוררנו בגסט האוס בקנצ'נבורי עם תזוזת החדר על פני המים. בכל פעם שעוברת סירה, מבנה החדרים שנמצא על המים נע קלילות על הגלים. התארגנו בעצלתיים ולפנות צהריים יצאנו לראות את הגשר המפורסם שעל נהר קוואי

בועות סבון מעל הנהר

המרחק מהגסט האוס שלנו אל הגשר כשני ק"מ בלבד והחלטנו לצעוד אותם ברגל. לא החלטה חכמה במיוחד לאור אחוזי הלחות הגבוהים.. תוך כדי הדרך כבר הרגשנו נוטפים והצטננו עם קולה קרה. בדרך נתקלנו ב"חדר כושר" שכונתי, מספר מתקני כושר בשמש הקופחת. הילדים ניסו למספר שניות, אבל החום ניצח. הגענו לרחבה לפני הגשר ופגשנו נמר וגור נמרים קשורים בחבל, נופפנו להם לשלום בזהירות. הגשר המפורסם שהופצץ ושוחזר בנוי ברזל שחור וחוצה את הנהר. פעם בכמה זמן עוברת רכבת איטית מאוד על הגשר. הרכבת תיירותית וקיטשית, צבועה בכל צבעי הקשת ולגמרי לא מתאימה למקום ולהקשר. צעדנו ברגל על הגשר הלוך וחזור, סיפרנו את הסיפור ומיצינו מהר מאוד.

חדר כושר שכונתי

הגשר על הנהר קוואי
 תפסנו טוק-טוק מיוחד לאיזור, מעין טוסטוס אליו מחוברת מסגרת ברזל עם ספסלים. נידחסנו כולנו על אחד ונסענו לצד השני של העיירה לראות את המוזיאון המנציח את שבויי המלחמה שבנו את הגשר. למרות המלצת ה"לונלי פלאנט", המוזיאון היה קטן, משמים ובאיכות שימור גרועה ביותר. התמונות דהויות, כתוביות מחוקות או קרועות, בתוך ביתן במבוק עם מאווררים מועטים. חזרנו אל המלון ואכלנו צהריים. לפנות ערב צעדנו אל שוק הלילה הקרוב שנראו בו יותר מקומיים ופחות תיירים. סיבוב קצר בשוק, שייק פירות מרענן וחזרנו לישון.

כל המשפחה, כולל הצלמת, נדחסו על הטוקטוק

יום שלישי 15/3
התעוררנו מוקדם ויצאנו לכיוון תחנת האוטובוס כבר בשמונה וחצי. המטרה, להגיע לשמורת ארוואן לטיול בין שבעת המפלים. בתחנת האוטובוס הצטיידנו בפירות ונסענו נסיעה של כשעה וחצי עד לשמורה. השמורה, המאוד מתויירת, נמצאת בתוך ג'ונגל של עצים והמסלול בה עובר לאורך נחל ובו שבעה מפלים נהדרים. ליד כל מפל יש בריכה עמוקה והשחיה מרעננת ומלווה בדגים רבים, העושים לגיבורים שביננו fish massage. הספקנו להגיע עד למפל החמישי ואז היינו צריכים לחזור כדי להספיק לאוטובוס שיוצא חזרה לקנצ'נבורי. בכל מפל עצרנו לטבילה, קפיצות למים, או גלישה במגלשות סלע הטבעיות, היה כיף אמיתי. עומר בהתחלה חשש להכנס עקב הדגים הגדולים המשוטטים במים, אך לאט לאט תפס אומץ ונהנה מאוד.

קופצים מהמפל הראשון

אסף נהנה מ fish massage טבעי

מתגלשים במפל הרביעי

המפל החמישי - האחרון אליו הגענו
הגענו לאוטובוס האחרון בדיוק בזמן וחזרנו למלון לקראת הערב.
סיימנו את היום במסעדה צמחונית שמצאנו קרוב למלון. המנות היו טעימות אך מנהל המקום היה גם הטבח וגם המלצר כך שהעומס עליו היה גדול והמנות יצאו אחת, אחת. עד שאחד קיבל מנה, השני כבר סיים...

יום רביעי 16/3
הזמנו מהמלון הסעה בוואן חזרה לבנגקוק. אספו אותנו מהמלון בתשע וחצי בבוקר והגענו לקאו סאן לקראת שתים עשרה. פרקנו את התיקים בבית חב"ד ואכלנו ארוחת בוצר - לחמניות, סלט וחביתה. הזמנו בסוכנות צמודה לבית חב"ד כרטיסי נסיעה באוטובוס הלילה לצ'אנג מאי ואז התפצלנו. איילת והילדים הלכו לשוק הסיני לקנות תחפושות לפורים. עקב טעות טכנית, הם לקחו אתם מעט מדי כסף ולכן קנו רק תחפושות לתמר ועומר. לאחרים השלמנו בהמשך.

אני, בינתיים, נסעתי במונית לבית חולים בינלאומי ויוקרתי, לבדוק את רמת רפואת השיניים, לאחר שנפל לי כתר בניו זילנד. אחר הצהרים נפגשנו שוב בבית חב"ד, הצטיידנו בבאגטים עם שניצל לדרך ויצאנו לדרך לצאנג מאי. נסענו כל הלילה באוטובוס שנחשב VIP, בעל מושבי אוטובוס רגילים שאפשר להטות לאחור. היה מספיק מקום באוטובוס כך שכל ילד התפרס על שני ספסלים וישן טוב. אני ועמיחי, זה כבר סיפור אחר..