יום שלישי, 18 בינואר 2011

בים באוויר וביבשה

יום ראשון 9/1
את הבוקר פתחתי בריצה מרעננת, שתחילתה בקור גדול וסופה בחום. ההבדלים בין חום לקור הם תלויי שמש, בצל יכול להיות קר מאוד בעוד בשמש ניצלים. חזרתי והערתי את כולם. החלטנו להעביר יום רגוע בנלסון וללון עוד יום בפארק הקרוואנים הזול (משום מה לא חייבו אותנו על הילדים).
יצאנו לעיר והגענו לשוק יום א'. בנלסון יש שוק בשבת של חפצי אומנות ופירות וירקות ושוק ביום ראשון, בו מוכרים חפצים מיד שניה. התפזרנו בין דוכני השוק וחיפשנו מציאות. היה מאוד נחמד והילדים מצאו לעצמם כדור, רובה מים, דינוזאור ושני תיקי ארנק (תנחשו מי קנה מה).
משם המשכנו לגן שעשועים נחמד ליד חוף הים ואחר כך לספריה לזמן קצר. החלטנו להמשיך את היום במשחקיה קטנה בעיר, שם הילדים בילו שלוש שעות במרדפים, ירי כדורים אחד על השני (ועלי) גלישה במגלשה מתנפחת ועוד.

משתוללים במשחקיה

יום שני 10/1
יצאנו מנלסון לכיוון הפינה הצפון מערבית של האי הדרומי -  ה Golden bay. עצרנו בדרך בסטודיו לניפוח זכוכית, אך ההדגמות המובטחות היו בהפסקה באותו יום ולכן רק סקרנו את יצירות הזכוכית המושקעות והמשכנו בדרך.
לאחר טיפוס מפרך על Takaka Hill (של הרכב המתאמץ לסחוב את הקרוואן) הגענו למערת Ngarua. אחרי ארוחת צהרים הצטרפנו לסיור מודרך במערה. המערה מכילה המוני נטיפים וזקיפים מסוגים שונים והמסלול עובר ממש ביניהם. המדריכה מסבירה תוך כדי על ההיסטוריה של המערה ומאירה חלקים שונים תוך כדי ההתקדמות. במערה רואים עצמות Moa - עוף ענקי שחי בניו זילנד עד לפני 400 שנה (אפשר לדפדף אחורה ולראות תמונה של העוף המשוחזר במוזיאון בוולינגטון) ששרידיו נמצאו במערה. ביציאה מהמערה, גלעד התנדב לטפס על הסולם ולפתוח את אשנב היציאה לכולנו. מחוץ למערה נשקף נוף מקסים של פארק ה Abel Tasman, בו נטייל ביום רביעי.

במערת הנטיפים

עם עצם של מואה

היציאה מהמערה

צופים על חופי ה Abel Tasman, בהם נטייל ביום רביעי

המשכנו אל Takaka בכביש מתפתל היורד על עמק ענקי. חצינו את העיר ונסענו אל שדה התעופה הצמוד. בשדה התעופה "הענקי" של Takaka פגשנו את ג'ים הטייס, שהעמיס את כולנו על מטוס הססנה הפצפון לטיסה קצרה מעל המפרץ ושמורת Abel Tasman. לאחר חימום קל של המנוע ונסיעה על מסלול ההמראה הקצר, המטוס התרומם אל-על ועל הפרצופים של כולנו נמרחו חיוכים של אושר. הטיסה התחילה לאורך קו החוף וראינו את הכפרים, המפרצים החלומיים, לגונות בצבעים בלתי אפשריים ויערות סבוכים. הדרך חזרה עברה מעל היערות והיתה קצת מטלטלת. לשאלתי, הטייס הראה לנו את המעיינות, שהיו המקום הבא בו תכננו לטייל. לאחר כרבע שעה מהנה ביותר נחתנו חזרה לקול מחיאות כפיים סוערות והסברנו לג'ים על המנהג הישראלי המוזר.

מתכוננים להמראה

איי ה Abel Tasman במבט מלמעלה

שפך של אחד הנהרות הנראה כמו פלטה של צבעים

וגם חזרנו בשלום...

לאחר כחמש דקות נסיעה הגענו אל מעיינות Pupu (יש להם גם שם ארוך יותר במאורית, אבל ככה קוראים להם החבר'ה). הלכנו כמה דקות ביער לאורך נהר, שאיילת טענה שמימיו הם הצלולים ביותר שהיא ראתה אי פעם והגענו אל המעיינות הנובעים מתוך בריכה כחלחלה ולידם יש שלט המסביר שהמים הנובעים במעיין הם הצלולים ביותר בעולם (שתי נקודות לאיילת). חוץ מזה, זהו המעיין הגדול ביותר ב"אוסטרל-אסיה" ואתר קדוש למאורים.

המים הצלולים ביותר בעולם

כאילו שלא הספיק לנו, היום המלא והגדוש, החלטנו להמשיך אל Labyrinth rocks park הנמצא מזרחית מהעיר Takaka. לאחר פניה לכביש צדדי עצרנו ליד שלט המכריז על האתר. מהכניסה לא היה נראה מרשים ולא הבנו איך יש פה מבוך?!. שתי מטר לאחר הכניסה כבר היינו בעולם אחר. סלעים טבעיים גדולים וביניהם שבילים מפותלים העוברים בין ובתוך הסלעים יוצרים מבוך משונה וקסום וכולו טבעי, מלבד השבילים. בין לבין הסלעים הניחו הוגי המקום, בובות פלסטיק קטנות של דמויות מהאגדות וחיות. כולנו נהננו מהמקום ומחוויית השיטוט בו.

בפיתולי המבוך

מסתתרים בין הסלעים

התלבטנו אם לישון בחניון ליד המעיין בו טיילנו מוקדם יותר והחלטנו על נחל סמוך יותר לכביש, שם ראינו כבר מכוניות חונות. בזמן הכנת ארוחת הערב הגיעה פקחית וטענה שכיוון שהקרוואן שלנו הוא ללא שירותים אסור לנו לישון שם ולכן, אחרי הארוחה, נסענו ל Pupu Hydro walkway, והתמקמנו שם לשינה (גם שם כנראה אסור לישון, אבל לשם הפקחית לא הגיעה).

יום שלישי 11/1
את הבוקר פתחנו בטיול בשמורה היפה. בשנות הבהלה לזהב, נבנתה במקום מערכת הובלת מים מהנהר והזרמתם במורד לצורך הפעלת חיפוש הזהב. בהמשך הוסבה המערכת לייצור חשמל. כיום המערכת עובדת רק לצורך הדגמה לתיירים ואינה מייצרת חשמל, מה שנראה לנו כביזבוז.. המסלול עובר לאורך אמת המים הצרה על צלע ההר התלול וליד הנקודה בה מוזרמים המים במידרון. אחלה מסלול.

בתחילת המסלול

אמת המים המובילה מים לתחנת הכח

נסענו אל העיר הנחמדה Takaka . נראה כי הרחוב הראשי הקטן, נועד לתיירים. הרחוב מלא בחנויות עם חפצי אומנות ומזכרות, בתי קפה ומסעדות. הבנים הלכו לספריה ואני הסתובבתי בין החנויות. אכלנו ארוחת צהריים בגן השעשועים הנחמד,והמשכנו לעיירה Marahau הנמצאת על חוף הים, בקצה הדרומי של שמורת אייבל טזמן בה נטייל ביומיים הקרובים. עמיחי נכנס למשרד אחת החברות שמפעילה שרותי Taxi ימיים, וסידר לנו ולתיקי המסע הסעה חזרה מהמסלול ולינה באתר הקראוונים הצמוד ללילה הקרוב.

גן השעשועים בטאקאקה

מקלחות, ארוחת ערב וטיול לראות את השפל, סיכמו את היום הנינוח והמוצלח. התחלנו לארוז את התיקים והחלטנו ללכת לישון ולגמור לארוז בבוקר.