יום שלישי, 11 בינואר 2011

שינויי מזג האוויר

יום רביעי 5/1
קמנו מוקדם, התארגנו והתייצבנו במזח ב 7:30 ליציאה לשיט. Queen Sherlot Track נחשב למסלול מקסים העובר לאורך Queen Sherlot Sound ואורכו כמה ימים. אנחנו תכננו לעשות חלק קטן מהמסלול, כשהסירה מביאה אותנו להתחלה ואוספת אותנו מהסוף, לאחר 12 ק"מ, אחר הצהרים. יצאנו עם משפחת ישראלי לכיוון הסירה. השיט ארך כשעה וחצי עם מספר עצירות להורדת אנשים או ציוד בתחנות השונות. הנוף לאורך השיט מקסים. מלא מפרצונים קטנים או גדולים שרובם מקושרים לציוויליזציה רק דרך הים. הסירה שטה מהר ונהננו לצאת אל ירכתי הסירה שם יכלנו להיות באוויר הפתוח. בדרך ראינו שטחים מגודרים בים לגידול דגי סלמון, וגם כלבי ים המנסים לדוג לעצמם דגים בין הגדרות. אנחנו היינו התחנה האחרונה במסלול הסירה והסקיפר הזכיר לנו להגיע לתחנה הסופית בסביבות ארבע ורבע כבר ולהיות מוכנים לסירה שתגיע בסביבות רבע לחמש (הוא לא יכל להבטיח את השעה, כיוון שהיום יום ד' ויש חלוקת דואר באזור, ע"י הסירה כמובן).

מרוכז בנוף הנשקף מהסירה

מנסה להגיע אל דגי הסלמון הסמוכים

בתחילת המסלול היה אתר נופש, שם ניתן ללון תמורת מחירים מופקעים. אנחנו התיישבנו לקפה של בוקר ואחריו התחלנו את המסלול. הטרק היה נחמד, אך רוב ההליכה היתה ביער ולא ממש ראינו את הנופים של המפרצים, חוץ מכמה תצפיות בודדות (ומהממות). עד ארוחת הצהרים הלכנו בנחת ואז הבנו שכנראה אנחנו צועדים לאט מדי ואנחנו עלולים לפספס את ההסעה חזרה. הגברנו קצב, העמסנו את הקטנות על המנשאים עד שלקראת ארבע, כשחשחבנו שכמעט הגענו, ראינו שלט האומר שיש לנו עוד 2 ק"מ. הגברנו עוד, כמעט לקצב ריצה (של הילדים) ולבסוף אחרי טיול מתיש, הגענו למעגן של הסירה ברבע לחמש. למרבה הפדיחה, הסירה ועליה כעשרים מטיילים חיכתה לנו כרבע שעה. התעלפנו על הסירה ונהננו מהרוח ומהנופים בדרך חזור.

עוד גשר תלוי

אחד המפרצים שכן הצלחנו לראות

עצרנו בגן השעשועים על החוף ובלחץ הילדים, הבנים והבנות יצאו למשחק במיני גולף הצמוד. האמהות יצאו לקניות בסופר והאבות נשארו להשגיח על הקטנות ולשתות בירה.
אחרי ערב מהנה נפרדנו (שוב) וחזרנו לפארק הקרוואנים ואחרי ארוחת ערב מהירה הלכנו לישון.

יום חמישי 6/1
קמנו לבוקר אפרורי ומטפטף. חזרנו לגן השעשועים ליד החוף, שם יש רכבת פצפונת במחיר סמלי וכן ניתן לשכור סירות מפרש קטנות ולהשיט אותם בבריכה. הילדים נהנו בעיקר מהשיט וארגנו תחרויות בין הסירות (חוץ מתמר, שבקושי הסכימה להיפרד מהסירה ולשים אותה במים).

נוסעים על הרכבת הקטנה

גלעד והסירה לפני השיט

למקומות, היכון, צא!

כשהגשם התגבר נכנסנו לאקווריום הקטן של פיקטון. ראינו שם דגים מסוגים שונים, צבי ים וגם פינת ליטוף לכוכבי וקיפודי ים. יצאנו לארוחת צהרים וחזרנו שוב להאכלת הדגים והסברים בשעה 14:00. ההסברים היו מאוד מעניינים והמדריכה עברה מאקווריום אחד לשני והסבירה על הדגים, סוסוני הים ושאר היצורים. לסיום, היא הוציאה פינגווין קטן שמטופל באקווריום לאימון שחיה.

כוכב ים עם אחת עשרה זרועות בסכנה

הדבר המטושטש במים - זה הפינגווין

הגשם רק הלך והתחזק לאורך היום ולכן נסענו לכיוון Pelorus Bridge, שם תכננו לטייל למחרת. הגענו לאזור הנחל אחרי כשעה וחצי של נסיעה בכביש המרהיב, אך לא פשוט לנהיגה בגשם. יצאתי בגשם לראות את המקום וראיתי שהכל מלא בבוץ. אחרי התלבטות קצרה ויתרנו על שינה בחוץ ועברנו ל Camp הצמוד. אחרי ששילמנו, ראינו שגם הוא מוזנח ובתוך היער, כמעט כמו המקום עליו ויתרנו. השעה היתה מוקדמת יחסית ולכן צפינו בחלק השלישי של שר הטבעות, עם הפסקה קצרה לארוחת ערב (למי שלא ראה, הטובים מנצחים בסוף).

יום שישי 7/1
אחרי היום הגשום אתמול, קמנו והשמים היו כחולים לגמרי. יצאנו למסלול קצר ליד הנהר ונהננו לעבור פעמיים על גשר תלוי. בסיום ניסינו לשחות בנהר אך המים הקפואים הבריחו את כולנו והסתפקנו בזריקת אבנים למים.

צועדים בשבילי Pelorus Bridge

המשכנו בנסיעה לנלסון וכשהגענו עצרנו לקניות בסופר ולקצת זמן איכות בספריה. במפתיע, פגשנו שוב את משפחת ישראלי ושתי הבנות הקטנות שיחקו ביחד בפינת הילדים. איילת הסתובבה קצת בעיר ובשעה מוקדמת הגענו כבר לפארק הקרוואנים. הפארק ממוקם בין עצים וליד נחל כחמש דקות נסיעה מהעיר. תפסנו לנו פינה (ליד השירותים, כמובן) והתחלנו בהתארגנויות לשבת וקצת עבודה בחוברות לימוד.

תמר שפירא ותמר ישראלי

יום שבת 8/1
לאחר התעוררות נינוחה ותפילה מאוחרת כמנהג החסידים, אכלנו, שיחקנו, ושוב נחנו.... אחר הצהריים קפצנו לנחל,שהיה קריר ורדוד אך זרם בחוזקה. אסף חצה את הנחל למפלון בגדה ממול ועומר הרגיש שגם הוא חייב להצליח... ואכן הצליח לחצות ולחזור ורק קצת להרטב (מפאת קדושת היום אין תיעוד להצלחה). לפני סעודה שלישית פרצו הבנים במשחק כדורגל על משטחי הדשא הרחבים, וצווחותיהם נשמעו בכל רחבי הפארק. סעודה שלישית אכלנו בסביבות שמונה (עדיין לפני שקיעה), בתוך הקראוון כיוון ששולחן הפיקניק שגייסנו טרם שבת, נגנב בזמן מנוחת הצהריים. שבת יצאה מאוחר מתמיד, הבדלנו והלכנו לישון.