יום שני, 29 בנובמבר 2010

רק חול וחול

יום ו' 26/11
שוב אנחנו אורזים ויוצאים לדרך, הפעם נסיעה של כארבע שעות לעיירת החוף מוי נה. האוטובוס היה ישן יחסית ולמרות הקפיצות הטלטולים הצלחנו להנות מהנוף ההררי בירידה הארוכה מדאלאת, שנמצאת בגובה של כ 1500 מטר.

הגענו בשעה 12:00 והלכנו לבית מלון עליו קראנו המלצות. המלון היה על חוף הים, נראה מגניב, אבל עולה בהתאם. בנוהל הרגיל, כולם נשארו שם עם התיקים ואני יצאתי לדוג לנו מלון שיתאים לתקציב בעזרת רוכב אופנוע שהסכים לקחת אותי ללא התחייבות (כנראה מקבל עמלה מהמלון). מסתבר שבעיירה יש רחוב אחד ארוך לאורך החוף. מקומות הלינה בצד של הים מצויינים, אבל עולים בהתאם ומעבר לכביש המחירים זולים יותר. לאחר כמה נסיונות הגענו למקום עליו גם ראינו המלצות -  Lyly Hotel. המלון הקטנטן והמשפחתי נמצא בצד המרוחק מהים ומנוהל על ידי פול הגרמני ואשתו הויאטנמית. הוזמנו להשתמש במטבח המלון והכנו מהר ארוחות לשבת ממצרכים שקנינו עוד בבוקר בדאלאת. בזמן שבישלנו הילדים נהנו מבריכת פיראטים מתנפחת שיש לבעלי המלון בשביל ביתם בת ה-5, לילי. מהר מאוד התברר שהבריכה מחוררת והמים זורמים חופשי...

קבלת שבת וסעודה ערכנו בלובי המלון - מרפסת מקורה עם שולחנות וכסאות הפונה לרחוב ואחר כך שיחקנו כמה משחקי סקאנק. בדרך לחדר הופתענו על ידי פול בברכת "שבת שלום" - הסתבר שהיה לו חבר ישראלי וממנו הוא זוכר את היום הקדוש של הישראלים.

טיפים:
  • במוי נה יש שני מרכזים תיירותיים במרחק כ 2 ק"מ זה מזה. הדרומי נמצא סביב ק"מ 13-14 ובו יש יותר מועדוני גלישה וחוף יותר נחמד. הצפוני, בו שהינו, נמצא סביב ק"מ 16 ובו מלונות יותר זולים, חוף פחות טוב והוא קרוב יותר לשוק המקומי (בערך ק"מ אחד).
  • במלון שילמנו 12$ לחדר עם 2 מיטות כפולות, מיזוג ומים מינראלים חופשי . במלונות מעבר לכביש רצו 30-35$ לשני חדרים או חדר גדול.

יום שבת 27/11
אחרי הסעודה יצאנו לבריכה במלון הסמוך תמורת תשלום של 7.5$ לכולנו - הסברנו להם שנשלם בערב ולא היתה בעיה. בבריכה פגשנו את גוּנילה השבדית, אם חד-הורית, ובנה אֶריק בן החמש. הם היו מאוד חברותיים ולאחר שיחה נחמדה הם הציעו, שנחלוק איתם ג'יפ למחרת בטיול לאטרקציות שבאזור. שמחנו לגוון קצת ולהכיר אותם יותר והסכמנו כמובן. הילדים המשיכו לשחק ולהשתולל בבריכה עד אחר הצהרים ואז חזרנו למלון לסעודה שלישית. את מוצ"ש העברנו  במלון במנוחה...

יום ראשון 28/11
בבוקר יצאתי לשוק המקומי על אופניים ששכרתי במלון. השוק קטנטן ומבולגן, אבל יש בו את המבחר הרגיל של פירות וירקות במחירים זולים. קניתי באגטים ומצרכים להמשך היום ודיוושתי חזרה.
מאוחר יותר יצאנו לטיול על החוף. תכננו לטייל קצת דרומה על החוף, אבל הילדים התלהבו מהים, כך שנשארנו לא רחוק מהמלון. הגלים היו מלהיבים וכולנו קיפצנו וניסינו לתפוס גלים. כשהתעייפנו, יצאנו ושיחקנו בכתיבה על החול - איקס עיגול, איש תלוי והילדים התאמנו קצת בכתיבה.

משחקים על החוף

תמר מראה סרטן מת שנמצא על החוף

עומר לומד לכתוב

סירת דייגים עגולה.לא הצלחנו להבין למה הצורה המשונה,
אבל כל הסירות הדייגים כאן נראות כך.

בשעה 14:00, אחרי ארוחת צהרים מהירה, הצטרפנו לחברינו השבדים ויצאנו על ג'יפ לביקור בכמה אתרים בסביבת מוי נה. הילדים רצו כולם לשבת בשני המקומות האחוריים בג'יפ (הפונים זה אל זה) וקבענו תורנות הוגנת.  לאחר כמה דקות הגענו ל Fairy Stream, בו צעדנו בנחל קטן בתוך המים עד שהגענו למקום בו יש תצורות מקסימות בסלע עשויות כולן מאבן חול. לאורך הנחל יש גם המון נביעות קטנות שיוצרות המון פלגי בוץ קטנים, בהן הילדים נהנו לבוסס. חזרנו לג'יפ באותה דרך והמשכנו לתצפית על הים במקום בו עוגנות מאות סירות של דייגי האזור. צמוד לתצפית היה משטח משופע מכוסה במה שנראה כמו חתיכות קטנות ורודות. הסתבר שאלו שרימפס קטנטנים שמיובשים על המשטח לקראת הכנת רוטב מיוחד.

מבוססים בבוץ העמוק

השריפסים המיובשים מפוזרים מאחורי הילדים

הנסיעה הפעם היתה ארוכה יותר וארכה כשעה, כולל כמה דקות על דרך עפר קופצנית. בסוף הגענו לדיונות החול הלבנות. צמוד לחניה חיכו שני צעירים שהשכירו משטחי פלסטיק לגלישה על הדיונה. לקחנו חמישה גלשנים וצעדנו מהחניה כעשר דקות בחול הטובעני עד לדיונה הגבוהה. בתחתית הדיונה היה אגם גדול והבנים החלו מיד לגלוש במורד בעזרת גלשני הפלסטיק. עומר לא הבין איך אמורים לעצור ולפני שהספקנו לשים לב גלש ישר לתוך האגם הרדוד. ירדתי במהירות לעזור לו והוא התאושש מהר, אך לא הבין מדוע כולם צוחקים. המשכנו כולנו בגלישות במורד. גם לתמר מצאנו מקום מתאים והיא גלשה בשיפוע קל יותר והיתה בעננים. אחרי לא מעט פעמים, התייאשנו מהטיפוס המפרך אחרי כל גלישה ובשילוב העובדה שהחל כבר להחשיך, התקפלנו חזרה לג'יפ. כצפוי, היינו מלאי חול מכף רגל ועד ראש. לאחר נסיעה מגרדת חזרה הביתה, הילדים רבו, לשם שינוי, מי יתרחץ ראשון.

עומר גולש במורד

תמר ואריק השבדי

גלעד מטפס במעלה הדיונה

באמצע הגלישה

בערב הגיעו הרבה חברים של פול, מערביים הגרים במוי נה, למשחק הפוקר השבועי. ביקשתי רשות להצטרף ואחרי כשעה וחצי של משחק מהנה, כשהבנים מעודדים אותי מאחורה, אזלו לי כל הצ'יפים ופרשתי לישון.

טיפים
  • הטיול עלה 25$ לג'יפ של שבעה או 20$ לג'יפ של ארבעה בסוכנות ממול המלון.
  • ניתן גם להוסיף לטיול את הדיונות הצהובות ואת הקניון האדום, אך צריך לצאת מוקדם יותר, או להשתהות פחות זמן בכל תחנה.

יום שני 29/11
התלבטנו אם לעזוב היום את מוי נה ולהמשיך דרומה ולבסוף החלטנו לנסוע מחר ולעשות היום יום מנוחה. הילדים, ששאלו בבוקר מה הולכים לעשות היום, נדהמו לשמוע את התשובה - כלום. התחלנו את היום בתה ועוגיות ואז חזרנו לחדר למשחקים במחשב ולצפיה בערוצי דיסני והסרטים המצוירים. איילת הלכה ברגל לקניות בשוק וחזרה על אופנוע-מונית ויותר מאוחר אני יצאתי לריצה אחרי זמן רב שלא רצתי. בהמשך הלכנו שוב לבריכה במלון הסמוך והתאמנו בקפיצות למים.

אפילו היא קופצת חופשי

אסף מפגין גלגול מרשים

גלעד המרחף
עומר בקפיצת ראש

בצהרים התקרר ואפילו התחיל קצת גשם ולכן חזרנו למלון לאכול והמשכנו במשחקי קלפים, מחשב וטלוויזיה לאורך כל היום. רצינו לחזור לבריכה אחר הצהרים, אבל היה גשום מדי.
מחר בבוקר יוצאים באוטובוס לכיוון התחנה האחרונה בויאטנם - סייגון ובשבת, ככל הנראה, כבר נהיה בקמבודיה.