יום שלישי, 5 באפריל 2011

טרזן על העצים

יום חמישי 24/3
החלטנו ללכת היום למפלי Kuang Si לשם כך הגענו בשעות הבקר המאוחרות, מצוידים בבגאטים טריים, לצומת בה מתרכזים כל הטוק טוקים, לפתוח במשא ומתן על התשלום. המפלים הם אחת האטרקציות העיקריות של לואנג פרבאנג וכל נהג טוקטוק לידו עוברים שואל: "טוקטוק?" "?waterfall". ביחד עם עוד שלושה תיירים מדנמרק יצאנו לדרכינו בטוק טוק, שמהירותו לא עולה על 40 קמ"ש. הדרך האורכת כשעה, עוברת דרך שדות אורז, כפרים קטנים עם הרבה בתי במבוק לצד מעט מבני בטון.

בית במבוק טיפוסי

בדרך חזרה מבית הספר

בכניסה לשמורה סיכמנו עם הנהג שניפגש עוד כשלוש שעות, לנסיעה חזרה ויצאנו לדרך. בתחילת המסלול נתקלנו במכלאה גדולה, בה גרים מספר דובים, שניצלו מהתעללויות. הדובים כנראה התביישו מאיתנו ונשארו במחסות, אז סיכמנו שנבקר אותם שוב בסיום.
אחרי הליכה קצרה הגענו לבריכה מקסימה ושקטה - מפל קטן מעליה ומים תכולים. למרות שהמים היו קצת קרירים הבנים נכנסו מיד ולאחר בדיקת עומק המים, התחילו בקפיצות מהמפל. כולנו הצטרפנו לשחיה וקפיצות ואפילו תמר עמדה על סלע באמצע המים וקפצה. מדי פעם הגיעו מטיילים נוספים, אך אף אחד לא עצר - כולם המשיכו לבריכות השוות יותר בהמשך ולנו היתה בריכה פרטית משלנו.

גלעד קופץ מהמפל

גם עומר קופץ
המשכנו בהליכה במעלה הנחל, הגענו לבריכה נוספת והבנו למה אף אחד לא עצר בבריכה שלנו. הבריכה היתה ענקית ועמוקה והעיקר - ניתן לקפוץ לתוכה גם ממפל מרשים וגם מחבל קשור לעץ, שנקרא אצלנו טרזן ואצל המקומיים סווינג. מיד בדקנו את אפשרויות הקפיצה השונות. עומר קפץ כמו ענק את הטרזן, לתדהמת כל המטיילים האחרים וכולנו קפצנו שוב ושוב. ושוב. תמר הסתפקה בשחייה בבריכה היפה עם שתי בנות מהארץ, שפגשנו שם.
כשהתעייפנו, המשכנו עוד קצת במעלה הנחל עד למרגלות מפל גבוה, שם הסתובבנו וחזרנו שוב לבריכת הקפיצות להמשך הפעלולים.

עמיחי ב"טרזן"

בדרך חזור עצרנו שוב אצל הדובים החמודים למספר דקות ומיהרנו חזרה לטוקטוק ולחברינו הדנים. למרות שהגענו אחרי שעת החזרה שנקבעה, לא היה זכר לנהג. אחרי המתנה של 20 דקות, הופיע הנהג והתברר שגם הוא הלך לשחות...
למרות העייפות, יצאנו שוב לקראת הערב לטפס על גבעה במרכז העיר ובראשה מקדש, ממנה מומלץ לצפות בשקיעה. אז טיפסנו, השקפנו על השקיעה, עם עוד עשרות מטיילים שכנראה קראו את אותה המלצה וירדנו חזרה.

השקיעה מעל המקונג

בערב יצאנו, איילת ואני, לבדוק שוב את שוק הלילה הנחמד,בשוק הנעים יש עבודות יד שונות, אך מסתבר שהוא חוזר על עצמו - אותם דברים נמכרים לכל אורכו.

יום שישי 25/3
יצאנו בבוקר לבילוי "האהוב" ביותר על הילדים - ביקור במקדשים בעיר. בלואנג פרבאנג יש עשרות מקדשים, חלקם מרהיבים ביופים, אך מתוך רחמנות עליהם (ועלינו) הסתפקנו בשנים, שלושה. צעדנו לאיטנו בעיר היפה הממקומת על חצי אי בין נהר המקונג ויובל נוסף שלו והתרשמנו מהמקדשים ומהנזירים לובשי הגלימות הכתומות.

פסיפס על קיר המקדש

חזרנו בצהרים למלון. אני יצאתי על אופניים לחפש לנו סיר חדש במקום הסיר הקודם שנמעך קצת ותוך כדי טיילתי עוד קצת ברחבי העיר. קצת לפני כניסת שבת יצאנו כולנו לשוק ושתינו שייק פירות לכבוד שבת.

יום שבת 26/3
השבת התחילה כרגיל ואחר הצהרים יצאנו לטיול נחמד לאורך היובל של המקונג אותו מצאתי בסיור עם האופנים ביום שישי. הגענו לגשר במבוק רעוע מעל הנהר, אך המעבר בגשר היה בתשלום ונאלצנו לוותר. במוצאי שבת יצאנו שוב לשוק הלילה, בלי הילדים, לעוד קצת קניות.