יום שבת, 30 באוקטובר 2010

הרים גבוהים וצונני פסגות

עדכנו תמונות בפוסט הקודם...


יום ה' 28/10
בחמש וחצי בבוקר הכרטיסן השכים אותנו בנקישות על דלת התא. אחרי חצי שעה היינו כבר בתחנה בלאו קאי ומסביבנו מספר נהגי וואנים המציעים לנו הסעה לסאפה. בחרנו אחד מהם, שהסכים שנשלם רק עבור ארבעה ועלינו על הוואן יחד עם עוד כמה גרמנים ושתי בריטיות. לאחר נסיעה של כשעה וחצי בעליה לא נגמרת ונופים מעורפלים הגענו לסאפה. הנהג עצר ליד אחד המלונות והציע לנו לעלות לבדוק את המלון. אני עליתי כשהשאר נשארו עם התיקים ברכב. למרות שהמלון היה פשוט, והחדר בקומה שלישית, ללא מעלית, התרשמתי לטובה מהחדר, שכלל 3 מיטות כפולות, שירותים ומקלחת חמה במחיר 12$ ללילה בלבד והחלטנו להישאר.
אחרי שהתמקמנו ונמרחנו קצת בחדר, יצאנו להסתובב בעיר. גילינו שהמלון ממוקם מצוין - שתי דקות הליכה מהמרכז. העיר יפה מאוד, מבנים בסגנון אירופאי, הרים מרשימים מסביב והמון חנויות לתיירים. הבעיה העיקרית היא מוכרות המזכרות מבנות השבטים המקומיים, שנוקטות בסגנון שיווק בסגנון דגי הפירנאה. כולן יחד מסתערות על כל תייר מזדמן ופשוט לא מרפות. השיא היה כשאיילת ניסתה לבדוק תיק שאחת מכרה והרוכסן נשאר לה ביד. המוכרת דרשה שאיילת תקנה את התיק ואנחנו כמובן סרבנו. במשך חצי שעה לפחות היא המשיכה ללוות אותנו בצעקות עד שנשברה.
איילת וחברות
בסאפה הגבוהה מתחיל להתקרר בעונה זו ולכן עצרנו בבית קפה להתאושש קצת על שוקו חם וקפה. אחר כך המשכנו לשוק, שם עשינו קצת קניות לערב - פירות, ירקות, אורז ובאגטים עד שהריח העיק יותר מדי על הבנים וחזרנו למלון.

שוקו בסאפה


יום ו' 29/10
סגרנו עם בעלי המלון, שעם הזמן התבררו כנחמדים ואמינים, על טיול יומי תמורת 32$ לכולנו. יצאנו בהסעה לכיוון הכפרים של שבטי ההרים. הטיול היה מקסים בין נופים מדהימים של מים ואינספור טראסות ציוריות של אורז. אני, שסחבתי את תמר במנשא הייתי פופולארי מאוד וכל התיירים הויאטנמים רצו לצלם אותי...



צמח מריחואנה שגדל בצידי הדרכים



בהמשך חזרנו למלון, אסף ואני עשינו קניות לשבת בשוק ובצהרים יצאנו לחלק השני של הטיול לכפר Cat Cat. הכפר עצמו מאוד מתויר ורואים בעיקר בתים לתצוגה או חנויות מזכרות, אבל הנופים מדהימים, ובסוף הגענו למפל מקסים.
מטיילים ב Cat Cat



חזרנו שעה לפני כניסת השבת ומיהרנו להכין אוכל לשבת (מרק ירקות וקוסקוס). ההמשך היה כמו שבת רגילה. הדלקת נרות, תפילה משפחתית, קידוש וסעודת שבת. אחרי כמה משחקי סקאנק סוערים (ותודה לצוריאלים) פרשנו לשינה ארוכה.

יום שבת 30/10
סופסוף יום רגוע ושקט. אחרי השכמה מאוחרת ותפילה יצאנו לסיבוב נוסף בעיר וגילינו אגם מקסים, לידו הילדים נהננו לרוץ ולהשתולל. גם השמש סופסוף יצאה מבין לעננים והיה פשוט יום מקסים. אחרי סעודת שבת (באגט עם קטשופ ונקניק) העברנו את הצהרים במשחקי קלפים וקריאת ספרים (בקרוב נהיה בבעיה כי אסף סיים את הספרים וגלעד כבר באמצע השני).
בצאת השבת יצאנו לראות מופע ריקוד במרכז העיר לרגל איזשהם חגיגות מקומיות, אבל פרשנו לאחר 10 דקות של ריקודים  מסורתיים ו 30 דקות של נאומים בויאטנמית.

תגובה 1:

  1. שבת שגרתית כמעט כמו פה בשכונה... מה שלום תמאוש? היא עדיין ב"מטוס הגדול גדול?"- נטע עדיין מחפשת אותה בכל מקרה.
    כיף לשמוע מכם- המשיכו לעשות חיים!

    השבמחק